NEWSBREAK.DK: Eccos argumenter for, hvorfor sko-giganten fortsat vil holde deres butikker åbne i Rusland, drukner, fordi der blandt befolkningen er enighed om, at beslutningen er forkert, lyder det fra shitstorm-eksperten […]
NEWSBREAK.DK: Eccos argumenter for, hvorfor sko-giganten fortsat vil holde deres butikker åbne i Rusland, drukner, fordi der blandt befolkningen er enighed om, at beslutningen er forkert, lyder det fra shitstorm-eksperten […]
Ekstra Bladet: Programmet ‘Krigens døgn’ fra 24. marts er nu blevet fjernet fra DR’s hjemmeside
Platforme som Trustpilot, hvor kunder kan anmelde og rate virksomheder, har fået ekstremt stor indflydelse på danskernes forbrugsadfærd. Men ligesom så mange andre digitale platforme, der er drevet af brugergenereret content, kan indholdet på Trustpilot sommetider være så groft, at det kan betegnes som injurier. Det er en virkelighed, som virksomheder må og skal forholde sig til.
Falske anmeldelser på Trustpilot er et problem, som mange virksomheder døjer med i dag. Platforme som Trustpilot har til formål at gøre købsbeslutningen mere gennemsigtigt for forbrugere ved at tilkendegive andre kunders oplevelser. Gennemsigtighed kræver dog, at samme spilleregler gælder for anmelder som for virksomhed. Desværre sker det, at der laves falske anmeldelser på Trustpilot, hvilket kan have store konsekvenser for særligt små og mellemstore virksomheder.
“Going to Africa. Hope I don’t get AIDS. Just kidding. I’m white!”
Sådan skrev Justine Sacco den 20. december 2013 inden hun boarde et fly fra New York til Cape Town, Sydafrika. Da hun landede 11 timer senere, var hendes tweet blevet nummer 1 trending […]
Fyens.dk: Sport Fyn har bedt William Atak, der er ekspert i shitstorme om at analysere på shitstormen mod OB i forbindelse med salget af en Lars Høgh-legendetrøje. Ifølge ham indeholder sagen et klassisk dna i en shitstorm, nemlig opfattelse af griskhed […]
Berlingske: I denne uge har skeletter fra fortiden igen præget historien om Danske Bank i medierne. Denne gang er to bestyrelsesmedlemmer kommet under luppen, og det koster fortsat på bankens image, siger eksperter.
År 2021 er ikke gået stille for sig, hverken i pressen eller på de sociale medier. Mink-Gate, slettede sms’er, Dubai-rejser og MeToo-afsløringer er blevet heftigt debatteret i kommentarsporene på de store nyhedsmediers Facebook-sider. Men hvilke shitstorms fik flest danskere op af stolen i 2021?
Influencere er internettets nye magthavere, og shitstorms skabt af influencere er blevet en alvorlig trussel, som den digitaliserede verden har bragt med sig. En forurettet influencer med tusindvis – i nogle tilfælde millioner – af følgere har en ekstrem magt til at skabe en shitstorm imod en virksomhed, privatperson eller institution. Når shitstormen først er startet, kan det være svær at stoppe den igen, og konsekvenserne kan have alvorlige konsekvenser i det virkelige liv.
Berlingske: Det kendte danske mikrobryggeri Mikkeller forsøgte gennem 2021 at håndtere omfangsrige anklager om sexisme, mobning og dårligt arbejdsmiljø.
TV2: Han fik afslag fra sit drømmestudie, og det har fået internettet til at samle sig i protest.
Ekstrabladet: William Atak mener, at influencer Louise Madsen, som Ekstra Bladet skrev om mandag i forbindelse med en nabostrid med Steffen Hou, har fundet opskriften på, hvordan hun bevidst kan manipulere med sine følgeres sympati.
Dårlig omtale og deciderede shitstorms kan ramme alle: virksomheder, politikere, organisationer og sågar privatpersoner. I de situationer er det afgørende, at du agerer på en bestemt måde, hvis du vil redde dit omdømme eller din forretning. Kriser – store som små – kommer jævnligt, men også uventet. Ved du, hvad du vil gøre, hvis det sker for dig? Hvad gør du, hvis hele pressen og det halve af Danmark kommer på nakken af dig?
Ekstrabladet: Kommunikations og shitstorm-ekspert mener ikke, det er smart, at Michael Dyrby går i flyverskjul
Ekstra Bladet: Det kan have meget negative konsekvenser for Forsvaret, at to prinser nu er droppet ud, vurderer brandekspert William Atak
I dette afsnit har Thomas Stack glæden af at få besøg af den mægtige William Atak som er Danmarks førende ekspert indenfor online omdømme og kundeanmeldelser […]
Hos ATAK Nordic bistår og rådgiver vi virksomheder og privatpersoner, der bliver udsat for krænkende indhold og dårlig omtale på nettet. Vi har nu indgået et samarbejde med Patrade, som er specialister i at forhindre misbrug af virksomheders immaterielle rettigheder online.
Børsen: Drabet på mere end 1400 kortnæbede delfiner, der fandt sted i Skálafjord på Færøerne søndag, har givet anledning til debat om den traditionelle hvaljagt på Færøerne.På de sociale medier florerer de […]
William Atak, stifter og ejer af ATAK Nordic, har skrevet bogen Glad Kunde Sur Kunde på forlaget MarCom Publishing.
Der er ingen tvivl om at online kundeanmeldelser er kommet for at blive. Mens positive kundeanmeldelser kan bidrage til at skabe stærke digitale brands for nogle […]
Podcast: Forestil dig at én enkelt fejl kan ødelægge din karriere. Det er virkeligheden for flere restaurant- og butiksejere, der oplever at et hav af dårlige anmeldelser kan lægge deres forretning ned […]
Jyllands-Posten: Butikker indsamler anmeldelser fra kunder som aldrig før, men hvad bliver de brugt til, og kan man overhovedet stole på dem? Amazon er fyldt med falske anmeldelser, og på Trustpilot vælger nogle virksomheder kun at invitere deres tilfredse kunder til anmelde deres køb […]
Skal vi komme med et bud på, hvordan din opgave kan løses?
Udfyld formularen herunder, og vi vil kontakte dig snarest muligt.